سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس جویای حکمت است، باید خاندان مرا دوست بدارد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات


بازدید امروز :6
بازدید دیروز :0
کل بازدید :89555
تعداد کل یاداشته ها : 72
103/2/28
12:6 ع

چگونه می توانیم رنگ یک موی تیره را بدون دکلره کردن تا سه درجه روشن تر کنیم؟
اگر رنگ موی طبیعی فردی مشکی بود ، رنگ انتخابی هر چه بود رنگ مصرفی را سه شماره بالاتر انتخاب می کنیم . مثلا اگر پایه ی مو ، مشکی طبیعی باشد و رنگ انتخابی شماره ی چهار ( قهوه ای متوسط ) ،رنگ مصرفی را 7=3+4  پایه ی هفت انتخاب را می کنیم .و همین طور می بایست از رنگ قوی یعنی( 00)ها استفاده کرد.

ولی اگر موی طبیعی کسی پا یه ی چهار ( قهوه ای متوسط باشد ) و رنگ انتخابی آن پایه ی شش ، ابتدا طبق فرمول بالا 9=3+6  به شکل زیر عمل می کنیم بعد از خود می پرسیم رنگ پایه ی طبیعی فر د (4) چقدر با رنگ مشکی طبیعی فرق دارد  طبق جدول رنگها 2=2- 4 بعد این اختلاف را از 9 کم می کنیم 7=2-9  . بنابراین عد هفت رنگ مصرفی است .
هرچه رنگ موی فرد روشن تر  می شود ، رنگ مصرفی و رنگ انتخابی به هم نزدیک تر  می شوند تا اینکه از پایه ی هفت به بعد دقیقا رنگ مصرفی و رنگ انتخابی یکی می شود .

توجه : سه روز قبل و بعد از پریود از رنگ کردن مو اجتناب کنید زیرا آن تناژ زیبا را به ما نمی دهد . مخصوصا در مورد شرابی ها . شرابی در دوران پریود مسی  بدرنگ ایجاد می کند .

مقدار رنگ و اکسیدان :

در ابتدا حجم و نوع موی مشتری را در نظر می گیریم که به چه میزان مواد بریزیم و چه مقدار اکسیدان و چه نوع اکسیدان باید ترکیب کنیم .
مثلا هر تیوب ایگورا 60 میلی گرم است به هم اندازه ی تیوپ رنگ اکسیدان قاطی می کنیم . یعنی هم اندازه ی رنگ اکسیدان مصرف می کنیم . ولی این قانون در مورد رنگها ی کارخانه های مختلف متفاوت است و معمولا بر روی تیوپ ذکر می گردد. این نکته مهم است زیرا اگر اکسیدان به اندازه ی مناسب مصرف نشد مو می سوزد یا قرمزی بد رنگی ایجاد می کند و تناژ خوب نمی دهد.
رنگ را ابتدا قشنگ با فرچه هم بزنید و بعد اکسیدان را اضافه کنید.

*اگر بر روی بروشور رنگ به این عبارت برخورد کردید 1:2 یعنی یک تیوپ رنگ با دو برار اکسیدان مخلوط می شود . یا 1:1 یعنی یک تیوپ رنگ با حجم مساوی اکسیدان مخلوط می شود.

نحوه ی رنگ کردن موی سر:

از فرق سر تا تیزی هر دو گوش جدا می کنیم و کلیپس می زنیم . در پشت سر هم به اندازه ای که بتوانیم کنترل داشته باشیم ، (هرچه لایه ها نازک تر باشد  دقت رنگ آمیزی بیشتر است ) تکه ای از مو را جدا  کرده و بقیه ی مو را در بالا کلیپس می زنیم .
برای کسی که برای اولین بار می خواهد مو یش را رنگ کند و سفیدی ندارد ، ابتدا رنگ را به ساقه ی مو می زنیم و بین 20 تا 30 دقیقه مکث می کنیم یعنی از یک سانت مانده به ریشه ساقه ی مو را رنگ بزنید . بعد از اتمام این زمان ، رنگ ریشه را می زنیم مکث روی ریشه بین 10 تا 15 دقیقه است .

رنگ کردن احتیاج به کلاه ندارد . احتیاج به حرارت سشوار ندارد  ولی اگر فضای سالن سرد تر از دمای طبیعی بدن بود و احساس سرما می کنید  می توانیم از کلا ه و حرارت سشوار از دور استفاده کنیم ( در مواقع خاصی که موی مشتری رنگ باز نمی کند .)

برای کسی که می خواهد فقط ریشه را رنگ کند ؟
فقط به ریشه رنگ می زنیم 10 تا 15 دقیقه مکث می کنیم و بعد مو را تا انتهای نوک ساقه   می کشیم و سپس آبکشی می کنیم.

اگر مویی بور خیلی روشن باشد یعنی دکلره شده باشد  ، برای رنگ کردن ریشه ابتدا ریشه ی مو را دکلره می کنیم و بعد رنگ می کنیم .

برای کسی که موهایش سفیدی ندارد  یا خیلی کم سفیدی دارد حدودا 20 % ؟
ابتدا از پشت سر و از ریشه شروع به رنگ کردن می کنیم . بعد بغل ها و سپس جلوی سر را . چون جلوی سر حرارت بیشتری دارد.

اگر مویی حدود 80% سفیدی داشت باشد؟
اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن می کنیم بعد جاهای دیگر را. اگر شقیقه ها سفید بودند اول شقیقه ها را رنگ می کنیم و بعد از پشت سر شروع می کنیم . در کل هر جا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ می کنیم و بعد جاهای دیگر را.

منبع : زیباشو دات کام