سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات


بازدید امروز :13
بازدید دیروز :7
کل بازدید :89501
تعداد کل یاداشته ها : 72
103/2/17
5:9 ع

بسیاری از افراد صابون را به عنوان یکی از پاک کننده‌های مناسب می‌دانند ولی باید دانست که صابون پاک کننده چندان مناسبی نیست و معایب بسیار فراوانی دارد.

 


 صابون‌ها چربی‌های صورت را بیش از حد از بین می‌برند و موجب بروز خشکی و کشیدگی در پوست می‌شوند همچنین پوست را قلیایی می‌کنند.


 


 توصیه می‌شود که افراد از صابون‌ برای شست‌وشوی صورت استفاده نکنند و به دلیل اینکه شست‌و‌شوی بی رویه با صابون موجب خشکی بیش از حد پوست می‌شود.


 


 شیر پاک کن‌ها برخلاف صابون‌ها حالت قلیایی ندارند و پوست را خشک نمی‌کنند و علاوه بر اینکه پوست را کامل پاکسازی می‌کنند، لایه محافظ سطح پوست را حفظ می‌کنند؛ شیر پاکن‌ها دو فاز حلال در چربی و حلال در آب دارند.


 


 فاز حلال در چربی شیرپاکن‌ها تمام ذرات خارجی مواد آرایشی و رسوبات ناشی از آلودگی‌های محیطی را حل می‌کند و فاز حلال در آب آن، شسته شدن این رسوبات را از سطح پوست آسان می‌کند که مانع از مسدود شدن روزنه‌های پوست می‌شود و از آلودگی و عفونت‌های پوست پیشگیری می‌کند.


  
  

امروزه افراد از فرآورده های موضعی مانند لوسیون ها، کرم ها، اسپری ها، موس ها و سایر محصولاتی استفاده می کنند که با قرار گرفتن روی پوست، تغییررنگی موقتی شبیه به تغییررنگ ناشی از نورآفتاب به وجود می آورند. بر حسب فرمولاسیون فرآورده و مواد فعال موجود در آن شروع تغییررنگ ممکن است از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد. ترکیبات برنزه کننده ابتدا در دهه 1960 به بازار عرضه شد، ولی به دلیل برخی معایب مانند ایجاد رنگ نارنجی یا رگه رگه شدن، استقبال چندانی از آنها به عمل نیامد تا اینکه به تدریج کارخانه های سازنده معتبر موفق شدند این معایب را برطرف کرده و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند.

 

ماده موثر اصلی اغلب ترکیبات برنزه کننده «دی هیدروکسی استون» است که نوعی قند محسوب می شود. این ماده از سوی FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) به عنوان ماده برنزه کننده شناخته شده و فرآورده هایی که از آن در ترکیب خود استفاده کرده باشند، توسط «بنیاد سرطان پوست» آمریکا، آکادمی درماتولوژی آمریکا و انجمن پزشکی آمریکا توصیه شده اند. «دی هیدروکسی استون» قادر است به اپیدرم (لایه سطحی پوست) نفوذ کرده و در نهایت به تولید «ملانوئیدین»ها منجر شود که رنگی قهوه ای دارند.


 


گاهی در برخی فرآورده های تجاری «دی هیدروکسی استون» را با موادی مانند اسیدهای آمینه ترکیب می کنند و به این ترتیب محصولاتی به دست می آورند که به سرعت (مثلا در عرض یک ساعت) پوست را برنزه می کند و مقدار تغییررنگ حاصله نیز شدید نبوده و بیشتر آن با شست وشو از بین می رود. تغییر رنگ حاصله از مصرف مواد برنزه کننده نمی تواند از پوست ما همچون ترکیبات ضدآفتاب در برابر اشعه زیان بخش خورشید حفاظت کند ولی می توان «دی هیدروکسی استون» را با مواد ضدآفتاب ترکیب کرد و به این هدف دست یافت. FDA امروزه برای آنکه مردم بدانند که مواد برنزه کننده، ضدآفتاب نیستند، تولیدکنندگان را موظف کرده است این جملات را روی بسته بندی های خود درج کنند: «توجه؛ این محصول حاوی ضدآفتاب نیست و از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت نمی کند. قرار گرفتن مکرر در برابر نور آفتاب، خطر سرطان پوست و پیری زودرس را افزایش داده و اثرات مخربی روی پوست دارد».


شروع اثر بیشتر ترکیبات برنزه کننده معمولا بعد از دو تا سه ساعت است و تغییر رنگ حاصل از یک بار مصرف، طی 24 تا 48 ساعت اول (بسته به فرمولاسیون آن و نوع پوست) به تدریج افزایش می یابد. از آنجا که «دی هیدروکسی استون» با پروتئین های اپیدرم، پیوند کووالانسی تشکیل می دهد، رنگ حاصله با عرق کردن یا شستن با آب یا صابون از بین نمی رود. این رنگ به تدریج طی سه تا 10 روز با ریزش لایه شاخی پوست محو می شود. بنابراین هر عمل یا ماده ای که ریزش این لایه را تسریع کند، قادر است ماندگاری ترکیبات برنزه کننده را کاهش دهد.

 


به همین دلیل هم هست که محصولات حاوی «آلفاهیدروکسی اسیدها»، «بتاهیدروکسی اسیدها»، «رتینوئید»ها و همچنین «میکرودرم ابریژن» باعث کاهش مدت اثر مواد برنزه کننده می شود. امروزه مرطوب کننده های حاوی مواد برنزه کننده نیز مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد. استفاده از «دی هیدروکسی استون» با غلظت کمتر (دو تا سه درصد) به تولید فرآورده هایی منجر می شود که اثر برنزه کننده آنها خفیف تر بوده و در صورت لزوم با تکرار دفعات مصرف میزان تغییر رنگ هم افزایش یابد. اضافه کردن امولینت هایی مانند واکس ها، الکل های چرب، مواد سیلیکونی و برخی استرها باعث آب رسانی به پوست و نرمی و لطافت آن می شود.


  
  

هر نوع ریملی که استفاده کنم باز هم مژه هایم صاف و بی حالتند. مگراینکه مژه هایم را فر کنم . دلیلش فقط این است که مژه هایم خیلی نازکند ؟

بعضی زنان به طور طبیعی دارای مژه هایی هستند که در تمام طول روز فرخورده و دارای حالت است. شما نمی توانید با آنچه خدا به شما هدیه داده بجنگید، فکر کنید و ببینید برای حل این مشکل چکار باید بکنید. تجربه به من ثابت کرده که خط چشمی که دور چشم کشیده شود خیلی بهتر از یک ریمل عمل می کند. برای طبیعی تر بودن آن، از یک خط چشم با برس استفاده کنید و برای نشان دادن چشم زیبایی چشمان تان از سایه چشم استفاده کنید.


  
  

آرایش و گریم را از چارچوب و اساس گریم شروع کردیم در مورد آرایش و گریم بینی هم اینجا صحبت کردیم و امروز می رسیم به آرایش و گریم فک ها؛
اگر یادتان باشد در چند پست قبلی اینجا  در مورد چهره ها و حالات صورت مفصل صحبت کردیم حالا حالتهای صورت ها را می شناسیم  بنابراین اگر

چهره ی  مربع  دارید:

دقیقا روی سطح فک ها سایه ی تیره کار می شود .


 

چهره ی ( مثلث وارونه ) دارید:

چون فک های بزرگ دارند روی فک ها سایه ی تیره کار می کنیم.

چهره ی قلبی شکل دارید :

از دکمه گوش تا زیر فک ( دقیقا از جایی که فک ها شروع می شوند ) سایه تیره و چون فک ها باریک هستند روی فک سایه ی روشن کار می شود .

چهره ی مستطیل  دارید:

چون ارتفاع صورت زیاد است روی فک ها سایه ی روشن کار می کنیم.

چهره های گرد دارید :

از دکمه ی گوش تا زیر فک را سایه ی تیره و روی فک را سایه ی روشن کار می کنیم .

چهره ی غبغب دار دارید :

دقیقا حجم زیر فک یعنی کل غبغب را سایه ی تیره کار می کنیم .

چهره های لوزی شکل دارید :

حجم روی فک را سایه ی تیره کار می کنیم .

منبع : زببا شو دات کام


91/9/26::: 10:21 ع
نظر()
  
  

این مقاله به ارائه بهترین فنون Bobbi Brown آرایشگر مشهور و نویسنده پرفروش ترین کتب زیبایی برای یک عمر زیبایی و جوانی پوست می‌پردازد.

راهکارهایی برای زیبایی جاودانی:

بهترین فنون Bobbi Brown برای یک عمر زیبایی:

Bobbi Brown یک آرایشگر مشهور و نویسنده پرفروش ترین کتب زیبایی و همچنین در کار تجارت لوازم آرایشی هم می باشد.

هنگامیکه هر صبح خود را در آینه بر انداز می کنید پوست شما اولین چیزی است که در صورتتان دیده می شود.

برای اینکه آنچه را که در آینه می بینید دوست داشته باشید، از این فنون زیبایی پیروی کنید تا از آن دهه از زندگیتان لذت ببرید.

 
زنان جوان در 20 سالگیشان:

· کرم ضد آفتاب، کرم ضد آفتاب، کرم ضد آفتاب، تمام آسیب تابش نور خورشید چندی بعد به صورت لک و چروک در صورتتان نمایان می شود.

· یک پاک کننده خوب و یک کرم چشم روزانه برای شما ضروری است.

· دایره های سیاه پس از گذراندن شبی طولانی در صبح ظاهر می شود.

· استفاده از یک کرم مرطوب کننده در هنگام زیرسازی که برای پوشاندن لکها استفاده می کنید.


30 سالگی:

· عادتهای خوب خود را ادامه دهید که شما را جوان نگه می دارد.

· 2 رژ گونه- یکی مطابق با رنگ پوست شما و دیگری کمی روشنتر- مطمئن ترین راه برای فوراً زیبا شدن است.

· همیشه یک رژ لب کم رنگ داشته باشید که بتوانید بدون نگاه به آینه آن را استفاده کنید.


40 سالگی و بالاتر:

نزدیک شدن به میان سالی
· اگر شما از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده اید هنوز برای جلوگیری از آسیبهای نور خورشید دیر نشده است.

· از یک کرم پودر برای پوشاندن لکها استفاده کنید.

· سعی کنید از خط چشم و ریمل استفاده کنید.

· از تغییر رنگ موهایتان نترسید. یک هایلایت و یا رنگ کامل می تواند هم موهای سفید را بپوشاند و هم شما را شاد کند.


زنان در 50 سالگیشان:

· از کرمهای مرطوب کننده و لوسیون های با قدرت قوی برای از بین بردن خطوط استفاده کنید.

· از یک کرم پودر نمناک برای زیرسازی پوست خود استفاده کنید.

· از یک خط چشم برای برجسته کردن چشمها و خط لب و رژلب استفاده کنید.


60 سالگی و پا بسن گذاشتن:

· توجه کنید که رنگ مویتان به روشنی میل کند تا به تیره گی، این کار صورتتان را شادتر می کند.

· موهایتان را کوتاه نگه دارید.

· لوازم آرایش شما باید مرطوب و کرمی باشد تا در بین چین و چروک ها راحت حرکت کند.

· حتماً از رژگونه استفاده کنید چون صورت شما را شاداب تر خواهد کرد.

70 سالگی و بعد از آن:

· استفاده از لوسیون های قوی در هر روز حتی روزهایی که نمی خواهید آرایش کنید.

· استفاده از زیرسازی های بسیار قوی مانند ماسک بر پوست های سالخورده می باشد، در این زمان است که دوباره باید از فرمولهای ضعیف استفاده کنید، یا از رنگهای زمان 20 سالگی خود استفاده کنید.

· از یک مداد ابرو و برس ابرو برای طبیعی جلوه دادن آن استفاده کنید.

ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
زیـبـــــا شــو دات کام

ادامه مطلب...

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >