سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویی، بر هر مسلمانی واجب است . هان ! خداوند، جویندگان دانش را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات


بازدید امروز :2
بازدید دیروز :4
کل بازدید :89418
تعداد کل یاداشته ها : 72
103/2/7
8:57 ص

وقتی چربی سر موجب ریزش‌موها می‌شود

در ریزش مو آندروژنیک که بیشتر در آقایان اتفاق می‌افتد، ماینوکسیدیل و قرص‌های فیناستراید تجویز می‌شود و تا به حال نیز نتایج خوبی مشاهده شده‌است. اگر هم ریزش مو آندروژنیک در خانم‌ها مشاهده شود علاوه‌بر تجویز ماینوکسیدیل، ترکیباتی از تروژسترون به‌صورت موضعی تجویز می‌شود.

اگر بیماری دچار چربی شدید پوست سر یا عوامل شوره‌ای است، درمان شوره‌سر و کنترل چربی پوست می‌تواند تا حد زیادی ریزش موها را کم کند. خشکی شدید پوست سر نیز با بعضی از داروهای موضعی و آب رسانی پوست کنترل می‌شود در نتیجه آن، میزان گردش خون محیطی افزایش می‌یابد و فولیکول‌های مو تغذیه می‌شوند و در نهایت ریزش ناشی از خشکی پوست کاهش می‌یابد. علاوه‌بر این استفاده از برس‌ها و شانه‌های چوبی نیز می‌تواند موثر باشد چون کمتر موها را تحریک می‌کنند.

 


--------------------------------------------------------------------------------

 

 

    شامپوهای ضدریزش فایده‌ای دارند؟


تقریبا می‌توان گفت، شامپوها نقشی در ریزش مو ندارند. استفاده از یک شامپوی مرغوب بیشتر می‌تواند در درخشان شدن موها تاثیر داشته باشد. پزشکان هیچ‌گاه برای درمان ریزش موها تنها به یک شامپو اکتفا نمی‌کنند و حتما با توجه به علل زمینه‌ای ریزش موها درمان موثری را پیش می‌گیرند و در کنار درمان‌های دیگر یک شامپوی ضدریزش هم توصیه می‌کنند. در واقع شامپو تنها می‌تواند یک درمان تکمیلی باشد، مثلا شامپوهای حاوی کافئین با افزایش جریان خون محیطی شاید بتوانند کمی در ریزش موها تاثیر داشته‌باشند.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

    ماینوکسیدیل به چه کسانی توصیه می‌شود؟


ماینوکسیدیل یکی از موثرترین داروهای ریزش مواست، در واقع در گذشته این دارو برای مصارف دیگر استفاده می‌شد ولی محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از عارضه‌های آن پرمویی است. به همین دلیل پیشنهاد شد به‌عنوان درمان ریزش به کار رود، اما اگر می‌خواهید استفاده از ماینوکسیدیل را شروع کنید باید چند نکته را بدانید؛ اول این‌که قطع ناگهانی ماینوکسیدیل می‌تواند مجددا باعث ریزش موها شود به همین دلیل باید مصرف آن تا سال‌ها ادامه یابد و حتی اگر می‌خواهید دارو را کنار بگذارید باید به‌تدریج مصرف آن را کم و بعد قطع کنید. نکته دیگر این‌که چند ماه بعد از شروع مصرف، موها رشد می‌کنند درنتیجه باید صبر و حوصله زیاد داشت. ماینوکسیدیل را باید روزانه یک‌بار مصرف کرد و حتی در بعضی مواقع در ما‌ه‌های ابتدای مصرف توصیه می‌شود 2 بار در روز استفاده شود.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

   بهترین روش کاشت مو؟


در روش FUT به شکل جراحی، یک نوار باریک در پشت‌سر برداشته می‌شود و بعد از آماده‌سازی جلوی سر، این موها در این منطقه خالی کاشته می‌شوند. موها معمولا از پشت‌سر و جایی که بانک موی خوبی وجود داشته‌باشد برداشته می‌شوند، بعد تیم پزشکی این بخش‌ها را به گرافت‌هایی خرد کرده و در محل خالی از مو سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند تا فولیکول‌ها در آن محل کاشته ‌شود. این عمل حدود 6 تا 8 ساعت و با توجه به میزان موهای ریخته شده می‌تواند طولانی‌تر یا کوتاه‌مدت‌تر باشد. موها بعد از مدتی به همان حالت طبیعی قبلی برمی‌گردند و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

شایع‌ترین علل ریزش مو


هر پزشکی قبل از این‌که بخواهد ریزش موها را درمان کند باید علت ریزش موها را به درستی تشخیص دهد.

 عوامل تغذیه‌ای: یکی از شایع‌ترین علل ریزش موها، عوامل تغذیه‌ای و به‌خصوص فقر آهن است، البته کمبود روی، کلسیم و پروتئین و... نیز می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

 بیماری یا جراحی سخت: 3 یا 4 ماه پس از یک بیماری سخت یا جراحی خشن به خاطر استرسی که به‌وجود می‌آید ممکن است به‌طور ناگهانی تعداد زیادی از موها بریزند که البته موقتی است. بیماری‌هایی مثل دیابت نیز می‌توانند ریزش مو ایجاد کنند.

  اختلالات هورمونی: اگر مشکل تیروئیدی وجود داشته باشد، چه پرکار و چه کم‌کار، می‌تواند باعث ریزش موی شما شود ولی با حل مشکل تیروئید، این مشکل هم حل خواهد شد. شاید تعادل هورمون‌های زنانه مثل استروژن یا مردانه مثل آندروژن به هم خورده باشد که باز هم می‌تواند از علل ریزش مو باشد. متعادل کردن این هورمون‌ها نیز به حل ریزش مو منجر خواهد شد.

 چربی پوست سر: اگر پوست سر چرب باشد یا حتی پوست شوره داشته باشد ممکن است ریزش مو بیشتر شود.

 خشکی پوست سر: گاهی نیز خشکی شدید پوست سر و انواع درماتیت‌ها و زمانی که گردش خون خوبی در این منطقه وجود ندارد، ممکن است باعث ریزش موها شوند.

 بارداری: ریزش مو در بسیار از خانم‌ها بعد از گذشت 3 ماه از بچه‌دار شدن بیشتر می‌شود. این به خاطر این هست که در زمان بارداری افزایش مقدار هورمون‌های زنانه سبب می‌شود تا بدن موهایی را که باید می‌ریختند نگاه دارد و پس از بارداری که سطح هورمون‌ها نرمال می‌شود، موهای اضافه ریزش پیدا می‌کنند.

  داروها: بعضی داروها نیز باعث ایجاد این مشکل می‌شوند، مثلا داروهایی مثل داروهای ضد‌انعقاد خون (وارفارین، هپارین)، داروهای ضد‌افسردگی، داروهای ضد‌نقرس، شیمی‌درمانی که برای سرطان‌ها استفاده می‌شود. قطع این داروها به کاهش ریزش مو بسیار کمک‌کننده است.

  عفونت: بعضی از عفونت‌ها مثل عفونت‌های قارچی(قارچ کچلی) یا حتی رعایت نکردن بهداشت باعث ریزش مو می‌شوند که با درمان آن با داروهای ضد‌قارچ، می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

    اولین قدم در کاشت مو چیست؟


کاشت و پیوند مو این روزها با چند روش انجام می‌شود، که اغلب آن‌ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده‌است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته‌اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی‌خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به‌دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به‌طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت‌بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها 2 روش FUTو FITجزو رایج‌ترین روش‌های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول‌های مو را به‌صورت تک‌تک و با همان حالت طبیعی می‌کارند، موهای کاشته‌شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

چه موهایی در سر کاشته می‌شود؟


در کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند، موهای خود شخص از پشت‌سر یا ناحیه‌ای از بدن برداشته می‌شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ‌های مخصوص، فولیکول‌های آن به‌صورت تک‌تک جدا می‌شوند و با همان ظرافتی که جدا شده‌اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش‌هایی در حد یک میلی‌متر پیوند زده می‌شود. بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی‌دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است. با توجه به این‌که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می‌شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت‌های درمانی ندارد. اگر پزشک کاملا باتجربه باشد آنقدر ظریف این موها را برمی‌دارد که تنها یک خط بسیار باریک می‌ماند.البته توجه داشته‌باشید وقتی موها کاشته می‌شوند بعد از 4 تا 6 ماه می‌ریزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همین دلیل نباید نگران شوید چون ریزش بعد از کاشت طبیعی است.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

   این روش برای زیر 25 سال مناسب نیست!


روش FUT به همه کسانی که دچار ریزش مو شده‌اند توصیه نمی‌شود، بهتر است افراد بین 18 تا 25 سال که تازه دچار ریزش مو شده‌اند از این روش استفاده نکنند، چون در این سن همچنان ممکن است ریزش مو آندروژنیک کامل نشده باشد ادامه داشته‌ باشد. به همین دلیل اگر یک نوار باریک از پشت‌سر برداشته‌ و در جلوی سر کاشته‌شود با توجه به ادامه ریزش مو هم ممکن است بعدا از نظر بانک مو مشکلی ایجاد شود و هم این‌که دوباره خط ریزش به سمت عقب پیشروی کند و مجددا جلوی سر خالی شود اما غالب افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند، البته فرد باید سلامت کامل داشته باشد و دچار بیماری‌هایی چون دیابت یا عفونت‌های موضعی نباشد. توجه کنید تنها افرادی می‌توانند از این روش استفاده کنند که موهای پشت‌سر آن‌ها تراکم نسبتا بالایی داشته‌باشد تا با برداشتن قسمتی از آن‌ها،  موها کم نشان ندهند.

 


--------------------------------------------------------------------------------

 

 

   اگر موهای پشت‌سر کم باشند چه کنید


 در روش FIT که نسبت به روش FUT قدیمی‌تر است، نیازی به برداشتن آن نوار باریک از پشت‌سر نیست؛ در این روش فولیکول برداشته شده و در قسمت‌های لازم کاشته می‌شوند. این روش محاسن و معایب خاص خودش را دارد، مثلا نیاز به جراحی عمده‌ای ندارد و در نتیجه ریسک جراحی نخواهیم داشت اما از معایب آن این‌که احتمال دارد هنگام برداشتن فولیکول‌ها آسیب ببینند و در نتیجه تخریب آن‌ها، کاشت نتیجه مطلوبی نداشته باشد. از طرف دیگر چون موها دانه‌دانه برداشته می‌شوند، زمان کاشت طولانی‌تر خواهد شد و در بعضی مواقع که بیمار بانک موی خوبی ندارد موها را از بدن برمی‌دارند، البته برداشتن موها از سر، نتیجه بهتری خواهد داشت.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

  روشی ساده و موثر برای جلوگیری از ریزش مو


PRP یا تزریق پلاکت جزو روش‌های جدیدی است که این روزها مرسوم شده است. این روش حدود 10 سی‌سی خون از یک رگ پرخون دست بیمار گرفته می‌شود و بعد در کیت‌های مخصوص ریخته و سانتریفیوژ شده و پلاکت‌های آن جدا می‌شود و بعد پلاسمای غنی از پلاکت را در سر تزریق می‌کنند. پلاکت‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند و خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهند و معمولا در خیلی مواقع بعد از 3 ماه موها شروع به رشد می‌کنند، البته موادی هم وجود دارد که PRP هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت؛ معمولا به این افراد توصیه می‌شود بعد از 3 ماه یک تزریق مجدد داشته‌باشند.

 


--------------------------------------------------------------------------------


 

  آیا PRP عوارضی دارد؟


PRP روشی بسیار ساده و ایمن است که در آن تنها یک تزریق موضعی وجود دارد و بیمار بعد از عمل نیاز به استراحت چندانی ندارد. این روش هم می‌تواند ریزش موها را کنترل کند و هم این‌که در خیلی از موارد شاهد رشد موها بودیم. این روش چون خون خود فرد دوباره به‌خودش تزریق می‌شود اصلا احتمال انتقال بیماری وجود ندارد و هزینه آن نیز به‌مراتب کمتر از کاشت است و بیمار لازم نیست 6 تا 7 ساعت در اتاق عمل باشد و تنها 45دقیقه طول می‌کشد.


  
  

شایداز اینکه مرتبا در صدد رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت بر آمده اید و به نتیجه ای که می خواستید  نرسیدید خسته شده باشید این بار راه درمانی ساده و طبیعی بسیار موثر را نیز امتحان کنید...

شایدشما هم از آن دسته از افراد هستید که مرتبا در صدد رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت بر آمده اید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیدید این بار راه درمانی ساده ای که تنها با استفاده از سالمترین، موثرترین و طبیعی ترین مواد انجام می شود را نیز امتحان کنید، شرط تاثیر گذاری و به نتیجه رسیدن درست آن مراقبت و انجام این کار تا چهل روز و به طور مرتب است.


 


مواد لازم:


 


سیب        یک عدد کوچک


عسل        یک قاشق چایخوری


آبلیمو        سه چهار قطره



 


به این ترتیب که:


 


پیشنهاد می کنیم این کار ترجیحا شب و قبل از خواب انجام شود اما اگر برایتان مقدور نیست هر ساعتی از روزکه می توانید و آرامش دارید را انتخاب کنید، یک سیب کوچک را از وسط نصف کرده، آن را رنده کنید و نصف دیگر را همان موقع بخورید. سیبهای رنده شده را از صافی رد کنید، آب آن را به آرامی و به حالت دورانی از پایین به بالا با ماساژ بر روی صورت بمالید و صبر کنید تا خوب جذب پوست شده و خشک شود. پس از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را با آب سرد و خنک بشویید و از مخلوط  عسل و آبلیمو استفاده کرده آن را به همان شکل روی صورت بزنید و با نوک انگشتان به آرامی به پوستتان ضربه بزنید .حالت کشدار آن را حس می کنید که طبیعی است . پس از ده دقیقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید . توصیه می شود این کار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهید ، نیمه ی سیب را نیز حتما بخورید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.


  
  

متخصصان پوست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چند نکته ساده و کم‌خرج اما مهم را برای پیشگیری یا کاهش بروز جوش‌های صورت توصیه کرده‌اند. به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاکید دارند:

 

- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممکن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش‌های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش‌های پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد.

 

- از شستن بیش از حد محل جوش‌ها خودداری کنید. بسیاری از کسانی که از جوش رنج می برند، شستن زیاد ناحیه جوش زده را خوب و مفید تلقی کرده و برای درمان قطعی این عارضه، مدام دوش می گیرند و انواع اقسام صابونها را امتحان می کنند. این در حالی است که متخصصان پوست عقیده دارند که شستن پوست بیش از دو الی سه بار در روز نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه وضعیت جوش‌ها را وخیم تر نیز خواهد کرد. جوش‌ها اغلب در صورت، سینه، پشت و دیگر نقاط بدن دیده می شود.شستن افراطی جوشها معمولا با ترشح چربی بیشتر در ناحیه جوش زده همراه بوده و کمکی به درمان آن نمی کند. همچنین استفاده از ضد عفونی کننده های قوی نظیر الکل سفید و یا استفاده بی‌رویه از فرآورده‌ها و کرم‌های به اصطلاح درمان کننده آکنه نیز توصیه نمی شود. این دسته از ترکیبات علاوه بر اینکه پیری زودرس را به دنبال دارد، درمان واقعی جوش‌های پوستی را نیز به تعویق می اندازد.

 

- در انتخاب صحیح ویتامین‌ها و مکمل‌ها دقت کنید. کارشناسان علوم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود 150 میکروگرم در روز توصیه می کنند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این مقدار در بروز جوشهای پوستی موثر خواهند بود. بنابراین از مصرف مکمل‌هایی که دوزهای غیرمجازی از این عنصر را وارد بدن می کنند، پرهیز کنید. استفاده از مکمل‌های افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون نیز همانند تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوش‌های پوستی گردد.

 

- از کندن و دستکاری کردن جوش‌ها جدا پرهیز کنید. بسیاری از کسانی که از جوش و یا از دیگر عوارض پوستی رنج می برند، ناخواسته و ناخودآگاه جوش‌ها را دستکاری می کنند. وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که حتی برخی از افراد علیرغم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد عوارض این کار، آن را خوداگاهانه نیز انجام می دهند. فشردن جوشها باعث نفوذ باکتری‌های موجود در آنها به لایه های عمیق تر شده و احتمال نفوذ عفونت به خون را در پی دارد.

 

- استرس را از خود دور کنید. استرس تاثیر مستقیم بر جوش‌های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می تواند تعادل هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را بر هم بزند. نتیجه استرس حتی به صورت چرب شدن پوست و بروز جوش‌های پوستی نیز دیده می شود.

 

 

- به سلامت و تغذیه مناسب خود توجه کافی داشته باشید. مصرف آب فراوان در طول روز یکی از رموز سلامت و تندرستی است که نیز مورد توجه قرار گرفته است. خواب کافی، تمرین مناسب، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرک، نوشیدن آب فراوان و موارد مشابه به رغم اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

 

- پوست خود را در برابر چربی و عوامل عفونت زا محافظت کنید. بهداشت پوست را رعایت کنید، دستهای خود را مرتب بشویید، اما همانطور که توصیه شد از شستن افراطی محل جوش‌ها به شدت پرهیز کنید. رعایت بهداشت عمومی بدن نکته کمکی در بهبود این بثورات جلدی ناخوشایند است. همچنین اگر ورزش می کنید پس از هر نوبت تمرین دوش بگیرد.


  
  

1) محصول های ایرانی را با تحقیق و خارجی ها را با احتیاط بخرید


 


خوشبختانه امروزه شرکت های متعددی با سرمایه گذاری بالا اقدام به تولید کرم های دورچشم در ایران کرده اند اما درباره کیفیت این محصولات باید تحقیق و پژوهش های بیشتری انجام شود و میزان اثربخشی آنها را در افراد داوطلب قبل از عرضه به بازار مشخص کرد. امکان بررسی دقیق این موضوع در آزمایشگاه درمولب (DERMOLAB) مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، فراهم است. البته این کار برای تولیدکنندگان اجباری نیست اما تولیدکنندگانی که اثربخشی محصول خود را به تایید یک آزمایشگاه مجهز و معتبر می رسانند و گواهینامه های لازم را دریافت می کنند، درواقع اعتبار محصول خود را بالا می برند و مردم با اطمینان بیشتری محصول های آنها را مصرف خواهند کرد. البته وزارت بهداشت هنگام صدور پروانه تولید، این محصول ها را از نظر ایمنی و بی ضرر بودن کنترل می کند. قیمت بالای برند خارجی دلیلی براثربخشی بالا یا کیفیت خارق العاده محصول نیست. البته تحقیق و پژوهش در مورد محصولات برندهای خارجی هم لازم است. به هرحال برخی شرکت های معتبر بین المللی از تکنولوژی بالایی برای تولید انواع کرم ها استفاده می کنند.


 


2) از متخصص پوست راهنمایی بخواهید؛ نه از بروشور و بازاریاب


 


انواع متنوعی از کرم های دورچشم در داروخانه ها عرضه می شود. پوست آدم های مختلف با هم تفاوت دارد و همه مشکل های پوست دورچشم با کرم دورچشم قابل حل نیست. برخی از این کرم ها بسیار گران قیمت هستند، بنابراین عاقلانه است که قبل از هزینه کردن برای خرید این کرم ها، بدانیم آیا اصلا مشکلی که می خواهیم برای رفع آن کرم دورچشم بخریم، با این محصول قابل?حل است یا نه؟ به این منظور مشورت گرفتن از یک متخصص پوست منطقی ترین راه حل به نظر می رسد.


 


3) ترکیب های کلیدی کرم دورچشم را بشناسید


 


ترکیب های ضدچروک: رتین آلدیید رتینول ویتامین C آلفا هیدروکسی اسید ماتریکسیل


 


ترکیب های مرطوب کننده: گلیسیرین هیالورونیک اسید


 


ترکیب های آنتی اکسیدان: ویتامین?های C و E


 


ترکیب های مختلف دیگر


 


اگر این ترکیب ها بر پایه لیپوزوم داخل کرم باشند اثربخشی آنها افزایش خواهد یافت.


 


4) محصولی برای از بین بردن پف زیرچشم داریم؟


 


پف زیرچشم با کرم قابل درمان نیست. راه حل اساسی برای این مشکل، جراحی است. البته برخی کرم های دورچشم این قابلیت را دارند که کمی ظاهر دورچشم را بهبود دهند.


 


5) کرم ضدسیاهی داریم؟


 


سیاهی و تیرگی دورچشم علل مختلفی دارد. مثلا در برخی موارد، پوست دورچشم شل و اضافه است. این پوست اضافه و پف کرده، سایه ایجاد می کند و دورچشم تیره به نظر می رسد. در چنین مواردی کرم دورچشم تیرگی را برطرف نخواهدکرد. در برخی موارد، علت تیرگی، افزایش رنگدانه ملانین است. در چنین مواردی کرم های روشن کننده دورچشم تا حدی تاثیر دارند. راه حل موثرتر در چنین مواردی، لیزرکیوسوئیچ است. البته افزایش ملانین در پوست اطراف چشم علل مختلفی دارد در برخی موارد ذاتی و ژنتیک است و گاهی علت افزایش رنگدانه ملانین، ثانویه به خارش و اصطکاک در زمینه حساسیت و اگزماست. در چنین مواردی درمان تیرگی دورچشم درمان خارش و اگزماست و داروهای روشن کننده بی تاثیر هستند. گاهی علت تیرگی، نازکی پوست دورچشم است. به این ترتیب که عروق خونی و بافت زیرپوست و عضله اطراف چشم از زیرپوست نازک به رنگ تیره دیده می شوند. در چنین مواردی راه حل، تزریق ژل هیالورونیک اسید یا چربی به زیرپوست اطراف چشم است.


 


6) ضدآفتاب در کرم دورچشم


 


برخی کرم های دورچشم حاوی ضدآفتاب نیز هستند و این مساله یک امتیاز محسوب می شود. مصرف ضدآفتاب برای پوست اطراف چشم نه فقط ضرر ندارد بلکه ضروری است. پوست اطراف چشم، نازک و بیشتر در معرض نورخورشید است. بنابراین هنگام زدن کرم ضدآفتاب، این قسمت را فراموش نکنید. کرم های ضدآفتاب معمولی را می توان برای اطراف چشم استفاده کرد. همیشه نیاز به ضدآفتاب مخصوص دورچشم نیست. برخی با مصرف ضدآفتاب اطراف چشم، دچار اشک ریزش می شوند. بهتراست در چنین مواردی از ضدآفتاب های فیزیکال استفاده شود.


 


7) کرم دورچشم ضدچروک هم هست؟


 


پوست دورچشم هم بخشی از پوست صورت است، همان عواملی که درتسریع پیری پوست صورت موثرند، در تسریع پیری پوست اطراف چشم هم تاثیر دارند (آفتاب، ژنتیک، سیگار...). همان روش ها و داروهایی که در درمان پیری پوست صورت اثر دارند، برای درمان پیری پوست اطراف چشم هم به کار می روند اما چون پوست اطراف چشم نازک تر و به دلیل نداشتن غددچربی، خشک تر و به چشم هم نزدیک است، باید داروهای ضدچروک با غلظت متفاوت به کار روند. به این دلیل کرم های ضدچروک اطراف چشم تولید شده اند. همان طور که همه چروک های صورت با کرم ضدچروک قابل درمان نیستند، تمام چروک های اطراف چشم هم با کرم درمان نمی شوند. پوست اطراف چشم روی عضله حلقوی تنگ کننده چشم قرار گرفته است. همه ما روزانه بارها از انقباض و انبساط این عضله برای بیان حالت های روحی و هیجانی استفاده می کنیم. این کار باعث ایجاد چروک در پوست اطراف چشم می شود. این چروک ها نه با کرم قابل درمان و نه قابل پیشگیری هستند. در چنین مواردی راه حل اساسی، برای هم پیشگیری و هم درمان، تزریق دیسپورت است.


 


8) شرط احتیاط


 


هنگام پوشاندن پوست با کرم مهم نیست کرم زدن را از کجا شروع کنیم، باید مراقب باشیم کرم داخل چشم نرود.


 


9) لازم است روی پلک بالا کرم بزنیم؟


 


پلک بالا کمتر در معرض نورخورشید و کمتر از قسمت تحتانی چشم در معرض تغییرات ناشی از گذشت سن است. بنابراین نیاز به استفاده از کرم دورچشم برای پلک بالا کمتر است اما به هرحال استفاده از کرم برای پلک فوقانی ضرری ندارد.


 


10) سن مصرف کرم دورچشم


 


نمی توان سن دقیق و مشخصی را برای استفاده از کرم های دورچشم تعیین کرد اما سنین 25 تا 30 سالگی برای شروع استفاده از کرم های پیشگیری از چروک دورچشم، مناسب است.


 


11) انواع کرم های دورچشم


 


برخی کرم ها برای پیشگیری از چروک و برخی برای رفع تیرگی دورچشم مناسب هستند. برخی کرم های دورچشم به نام کرم لیفتینگ به فروش می رسند. این کرم ها حاوی آب روغن و ترکیب های پروتئینی هستند و وقتی به دور چشم زده می شوند، آب کرم تبخیر و ماده پروتئینی باقیمانده منقبض می شود به این ترتیب پوست کمی جمع می شود و حالت لیفتینگ پیدا می کند. (مانند اینکه یک تکه نازک گوشت را در معرض آفتاب قراردهیم به تدریج در اثر نورخورشید و حرارت، آب گوشت تبخیر و تکه گوشت جمع می شود) این اثر موقتی است و پس از چند ساعت یا بعد از شستن صورت از بین می رود بنابراین فقط اثر زیبایی موقتی دارند و فاقد اثر درمانی و ماندگارهستند.


  
  

 پوست زیبا درون بدن را هم تغذیه می کند. کدام یک از مواد غذایی برای داشتن پوستی زیبا و محافظت طولانی مدت آن بهتر اند؟ در اینجا 10 توصی? ارائه می کنیم که در هر سنی می توانید بکار ببریدشان.

1? رژیم غذایی تان را پر از ویتامین و مواد معدنی کنید:

 

در روز 5 واحد میوه و سبزی بخورید. به سالادهای مخلوط، سوپ ها، سالادهای میوه و... فکر کنید.

 

2? سهم فیبرها را در خوراک تان افزایش دهید:

 

غلات کامل را حداقل یک بار در روز میل کنید: برای مثال هر روز صبح از نان های کامل استفاده کنید.

 

3? به خوراکی ها و موادغذایی تان تنوع بدهید:

 

با موسیر، پیاز تازه، سیر، جعفری و پیاز کوهی تازه غذاهای تان را طعم دار کنید.

 

4? برای افزایش اسیدهای چرب ضروری:

 

مقدار کمی روغن کلزا یا زیتون روی سالادتان بریزید.

 

5? برای تأمین کلسیم:

 

هر روز از دو واحد لبنیات استفاده کنید.

 

6? برای حذف سموم ،

 

 فیبرهای خوراکی برخی میوه ها و سبزیجات را، مانند: نخود، تره فرنگی، پیاز، گلابی، کیوی و ... افزایش دهید.

 

7? از پروتئین ها استفاده کنید:

 

2 الی 3 بار در هفته گوشت قرمز بخورید.

 

8? برای تنوع دادن به پروتئین ها:

 

خوراکی هایی بر پای? پروتین های سویا را دریابید.

 

9? برای بیشتر کردن سهم مواد معدنی:

 

صدف ها و جانوران سخت پوست را مصرف کنید.

 

10? برای افزایش مقدار امگا 3:

 

ماهی های چرب (شاه ماهی، ماهی آزاد، ساردین، مارکو، ماهی کولی و... ) را در الویت قرار دهید. ماهی را 2 الی 3 بار در هفته، تازه یا یخ زده میل کنید.

 

به طور کلی، برای جوان ماندن، پوست تان را با کرم متناسب با نوع آن مرطوب نگه دارید، سیگار نکشید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، اجتناب کنید.

 

پوست شما در 30 سالگی

 

پیشگیری ساده و تمام و کمال! در حدود 30 سالگی اولین چروک ها ظاهر می شوند، کبودی و گودی چشم ها افزایش می یابند، به حدی که کمبود رنگ دانه ها می تواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.

 

حدود 30 سالگی، پوست تغییر می کند

 

در واقع، از این سن به بعد است که بازسازی سلول های تولید کنند? سبوم، کاهش می یابد. به علاوه، همواری پوست کم می شود: خصوصاً این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید. یک با در هفته، از صمغ بر روی پوست تان استفاده کنید، این کار بازسازی سلولی را تقویت می کند. از ماسک های مخصوص درخشان کننده برای بازگرداندن روشنایی روپوست استفاده کنید. (خصوصاً زنان سیگاری)

 

معضل کبودی و گودی دور چشم

 

بازهم در سی سالگی است که کبودی و گودی دور چشم اهمیت می یابند. در برخی موارد (استعمال دخانیات، عدم مراقبت های مرتب) ممکن است این کبودی و گودی ها حسابی جا خوش کنند. از آنجایی که این بخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است، و بر روی چهره تأثیر می گذارد، نشانه های افزایش سن و خستگی را به خوبی نشان می دهد. توجه تان به این قسمت را دوبرابر کنید، صبح و شب با دقت بسیار و به آرامی به خط کاس? چشم با دست ضربه بزنید.

 

توجه به چین و چروک های واضح

 

اگر گفته می شود که یک زن دیگر هرگز مانند سی سالگی اش زیبا نیست، فقط به خاطر چین و چروک های ریز نیست (خطوط باریک اطراف چشم ها و دهان)، بلکه دلیلش اولین چین و چروک ها هستند که خود را در برخی مناطق نشان می دهند: چین و چروک دور چشم، خطوط اخم و چین و چروک دور لب ها و بینی. از نسل جدیدی از محصولات مراقبتی «خنثی» بهره ببرید، این محصولات جلوی دوگانگی چروک را می گیرند: با یک تا دو بار در هفته شروع کنید و سپس در طی سال تعداد دفعات را افزایش دهید.

 

با لکه های قهوه ای مبارزه کنید

 

30 سالگی آغاز دوره ای است که پوست ملانین کمتری تولید می کند. و این دلیلی است برای کارکرد نامناسب رنگ دانه ها در این دوره، سپس: لکه های قهوه ای اطراف چشم ها، لب ها، روی پیشانی (خصوصاً در طی دوران بارداری، یا به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری و یا قرارگرفتن در معرض آفتاب) ظاهر می شوند. برای معالج? این لکه ها، باید از پوست تان با یک کرم ضدآفتاب یا یک کرم حاوی ویتامین A یا هیدروکینون، که به طور موقت جلوی تولید رنگ دانه ها را می گیرد، محافظت کنید.


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >